lauki un meitene

Es pat nezinu ar ko lai sāk. Laikam ar puaroelve ievēroto komentāru, ka “var izdzīt meiteni no laukiem, bet nevar laukus izdzīt no meitenes”. Un to, ka tikko izlasīju “Karte un teritorija”. Un pa vidu šiem atgadījumiem citur ieraudzīju komentāru, kas atsaucas uz A.Korzbuļska piezīmi, ka “karte nav teritorija”. Kā to saprast? Vārdu sakot neierubīju fišku tajā grāmatā. Frančiem viņš to sarkstījis? Izglītotākiem par mani, kas bišķi zin’ kontekstus? Pilsētniekiem? Rietumeirōpiešiem? Obidna, jo Velbeks tomēr. Kaut kad bērnībā mēs braucām no saviem laukiem uz Rīgu. Droši vien uz teātri. Un tad tur kaut kādā brīdī bija iespēja ieiet vienā izstādē. Brīvprātīgi bet par maksu un diezgan dārgi. Nu visi gāja, Es arī. Tur kaut kādas trīs dimensiju bildes un tā. Nu vārdu sakot, Es laikam vienīgais biju, kas tur izbolījos visādi un nevienu trīs-dē bildi tā arī neieraudzīju. Vēl kaut kas teica “Ai man gan žēl tos, kas neko neieraudzīja”, kā šodien atceros. Pilnīgi debīla sajūta.

Update (2014. gada 18. decembris)
Vakar skatījos vienu prezentāciju, kur tas Korzbuļska citāts tika minēts kopā ar Džordža Edvarda Pelhama Boksa slaveno teicienu – ‘all models are wrong, some are usefull’. Un man nedaudz pieleca tā Korzbuļska ideja. Neko nav iespējams ne attēlot ne aprakstīt. As simple as that.

About videjs

.. to be updated ..
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Komentēt

